Wednesday, February 4, 2015

Kenapa orang baik?

Kenapa orang yang baik selalu :

  • Ditindas
  • Dianiaya
  • Dikhianati
  • Ditipu
  • Ditikam dari belakang
  • Disakiti
  • Dan macam2 lagi.
Kenapa ye? Adakah orang yang baik tak berhak untuk bahagia? Cuba tgk drama2 atau filem2 yang ada. Watak baik mesti kene tindas dan dibuli. Kenapakah? Ni bkn drama dan filem melayu je tau. Semua kot. Kebanyakan watak baik mesti teraniaya.

Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Aku rasa pepatah ni mmg betul. Tapi apa salahnya kalau sekali sekala buat jahat kat orang. I mean, orang yang buat jahat dengab kita la kan. Sekurang2 nya kita xkan termasuk dlm senarai di atas. 

Tapi pon kadang aku pelik dan penat berfikir. Kenapa ada orang yang tak tahu nak menghargai orang lain. Especially yg depan mata ni. Pada aku, baik aku sayang dan hargai apa yang ada depan mata aku ni. Sbb orang2 ni la menghidupkan hari2 aku walaupon kadang tu sakit hati ke apa. Ni tak, yang depan mata ni selalu tak diendahkan walhal yang jauh dan takde kene mengena tu disayang2. Pelik kan manusia macam ni?


No comments:

Post a Comment