Tuesday, February 3, 2015

Gajet ibuk-ibuk katanya...


Sejak beranak anak kedua ni, antara keje rutin ialah memerah susu. Yelah, kali ni mmg berazam nak susukan anak secara ekslusif smpi 2 tahun. Anak pertama dulu bertahan setahun sebulan je. Sbb berhenti : malas ngepam bila susu mula merudum. Lagipon masa anak 1st dulu x byk ilmu. Malah selalu ada masalah. Liang susu tersumbatla, bengkak susu la, macam2 lah.

Tapi setiap anak ada rezeki masing2 kan. Untuk anak no 2 ni alhamdulillah la. Susu cukup walau x meriah mcm org lain yg skali pam dpt berbelas2 oz tu. Dpt 5-6 oz skali pam pon dh buat aku happy. Siap dpt buat stok lagi.

Aku mmg gedik sket part2 gajet penyusuan ni. Kalo bleh sume jenis breast pump aku nk beli. Masa anak 1st dulu aku beli medela harmony, avent manual, madela apa ntah yg letrik tp single (x ingat sbb dah rosak), dan yg paling bertahan lama spectra 3. Tapi jenuhla ngangkut kan sbb spectra 3 besar.

Setelah 3 tahun berlalu, macam2 pulak brand breastpump yg kuar yg canggih manggih. Tapi kali ni aku cuma terliur dgn double breast pump je. Maka start aku ngandung hari tu, aku mulala menyurvey breast2 pump sedia ada sehingga aku tak bleh nk tdo malam sbb asik teringatkan breast pump idaman. Hihi.

Belek pye belek, jatuh hati ngan lacte duet. Beli siap2 dengan harapan nak gigih susukan anak smpi 2 tahun. Pastu tetiba berkenan plak ngan spectra M1. Ehhh...beli jugak. Konon2 nak buat bekap breast pump lagi satu tu kan (nampak x kegedikan di situ). Pastu bila dh bersalin, try guna 2-2. Tapi aku mcm x brape berkenan plak ngan lacte tu sbb corong dia bleh tanggal2. Pastu aku jual lacte, beli freemie. Hahaha!

Dan skarang kekal la aku menggunakan spectra m1+freemie. Senang jah! Boleh mengepam sambil update blog (macam skarang nilah). Tau2 je dh penuh freemie tu. Part pon x byk. Senang nk basuh. Hehe...



No comments:

Post a Comment